אז מה זה אומר ליווי הוליסטי?

הרבה פעמים שואלים אותי מה זה אומר הליווי הזה? מה את עושה? ולמי זה עוזר?
אז הנה - פירוט מדוייק


מה אני לא?
אני לא קלינאית תקשורת
אני לא מרפאה בעיסוק
אני לא עובדת סוציאלית  וגם לא פסיכולוגית
אני לא מאמנת אישית, או מדריכת הורים.
אני לא קוסמת


אבל מה אני כן?
בוגרת לימודי תרפיה הוליסטית - טיפול בגלגולי חיים, טראומות והשפעתן על חיינו, טיפול בפרחי באך, תרפיה בצבע ותנועה.
בוגרת לימודי יוגה ואיורוודה
גננת ומחנכת בחינוך וולדורף
בעלת ראיה חדה בנוגע לילדים, חמלה ואהבה לילדים ולהוריהם, עם הרבה נסיון בעבודה משותפת  עם הורים ותרפיסטים ליצירת סביבת התפתחות בריאה לילדים.
אני פה כדי ללוות את הילדים, בשיתוף פעולה ובאמצעות הוריהם.


אני מציעה שיטת ליווי הוליסטית
נקודת המוצא בשיטת הליווי שלי היא שכל ילד הוא - הוא: אדם יחיד ומיוחד, כל זוג הורים הם הורים בעלי צרכים וערכים ספציפים להם, כל הורה ואדם במשפחה הוא אדם שווה ערך, בעל צרכים אישיים משלו, ולכל משפחה את הסיפור שלה.
ישנן שיטות ליווי הורים רבות, נהדרות ונפלאות. בשיטת הליווי ההוליסטי אותה אני מציעה - אני באה ללוות את הילד. כמובן, שמאחר וילדים הם עדיין במעטפת ההורית שלהם - באמצעות ההורים אני אלווה את הילד. במהלך הליווי של הילד כמובן שנגיע גם להורים ולמשפחה.
אני מציעה ליווי, התבוננות, ועשייה משותפת. יחד,  נתבונן בילד: בחוזקותיו ( גם אם הן מוסתרות היטב), בחולשותיו (שלכולנו יש), נתבונן בסביבה המשפחתית והחינוכית שלו,  וביחד נזקק את הגורמים בחייו שתורמים לו ומקלים עליו, ואת הגורמים שמחלישים אותו ומאתגרים אותו (ואת שאר בני המשפחה). יחד נמצא את הפתרונות ואת הדרכים הנכונות לעשייה שתוביל לריפוי וליצירת סביבה בונה ומחזקת.
אני לא אביא לכם את כל התשובות, אני לא אפתור עבורכם את הבעיות.
אני כן אתבונן לעומק, אני כן אקשיב לכל הנוגעים בדבר (ילדכם, אתם, אנשי החינוך בסביבתו), אני כן אצור לנו תמונה בהירה להבנת המצב ברבדיו השונים, אני כן אייעץ, ואמצא אתכם את הצעדים הבאים והפתרונות, ואני אלווה אתכם לאורך התהליך מקרוב ומרחוק לפי הצורך.


המילה הוליסטיות באה להזכיר לנו להסתכל על התמונה השלמה. אני מאמינה שהחיים שלנו הם פאזל גדול ורחב, תמונה ענקית מלאה בפרטים. ואנו כאנשים מסוגלים להתבונן רק על חלקים קטנים ממנה, אלא אם כן אנחנו עושים מאמץ מודע, ו/או מקבלים עזרה, להרחיב את הפרספקטיבה שלנו. בתוך תמונת החיים של כל ילד וכל משפחה יש המון פרטים שלפעמים במהלך החיים שלנו אנחנו לא לוקחים בחשבון ולא יכולים לראות כי אנחנו בתוך התמונה.
מטרת ההתבוננות ההוליסטית, היא להרחיב את הפרספקטיבה שלנו על כל פרט. לקחת כמה צעדים אחורה, לשנות את המשקפיים שמהם אנחנו מתבוננים, להסיר את הוילונות שמחשיכים לנו את ההתבוננות ורק מתוך נקודת מבט רחבה יותר - לבחון, לשנות, לדרוש, לבקש, לעשות.


כשאנו מסתכלים על קשיים של ילד, אנו רוצים להיות מסוגלים לראות באמת תמונה שלמה ככל שניתן, ואת כל הפרטים והרבדים, כדי לדעת איך לעזור מבלי לפגוע בטבעו הטהור של הילד.אנו רוצים להבין איך לחזק אותו באמת, איך לתת לו כלים אמיתיים שיאפשרו לו עצמו להתפתח ולגדול. הרבה פעמים קשיים של ילד גורמים לנבדלות מסויימת והטיפול בילד הוא טיפול ביחס לחברה שסביבו מבלי להתמקד מספיק בצרכיו האמיתיים הפנימיים והחיצוניים של הילד הספציפי הזה.
התמונה השלמה בחייו של הילד כוללת את עצמו, טבעו, נשמתו ואישיותו. היא כוללת גם את תבניות וערכי המשפחה. היא כוללת את שיטת החינוך בה הוא מתחנך, היא כוללת ארועים מעצבים בחייו שקרו, השאירו את חותמם ואולי עדיין מתווים את הדרך. היא כוללת את המערך המשפחתי הכולל. היא כוללת את גופו ובריאותו הפיזית. היא כוללת את סודותיו הכמוסים שהוא לא מגלה לנו. היא כוללת את יחסיו עם חבריו ונוכחות המבוגרים שסביבו.היא כוללת אפילו את עיצוב הבית והמשחקים שהוא משחק בהם ועוד ועוד..
תהליך העבודה המשתפת שלנו יכלול התבוננות על כל הגורמים, על מנת לאפשר את הריפוי , השינוי והחיזוק העמוק ביותר, והבריא ביותר לו הילד זקוק.
דרכי עבודה
  • שיחה עם ההורים בה אני אקשיב ואשאל שאלות.
  • התבוננות בילד בסביבה החינוכית והביתית
  • שיחה נוספת עם הורים - יציאה לדרך של עשייה.
  • לפי הצורך - מפגשים/שיחות עם אנשי חינוך/תרפיסטים/וכו'

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמא אוהבת, אמא חושבת

הורות 101: שיעור אמנות